Algemene Voorwaarden Coolblue N.V.

Algemene Voorwaarden

Helder.
Algemeen voorwaarden, helder.

Voor iedereen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden in duidelijke taal opgeschreven. Vinden we zelf ook fijn.

Of verheugde je je op een stevige juridische tekst? Geen zorgen. We hebben ook nog de oude versie voor je, daar staat precies hetzelfde in, maar dan lekker ingewikkeld.

Definities

Artikel 1.

We hebben geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden. Het is dus niet nodig je om de oren te slaan met definities. Maar wel leuk.

  1. Klant. Koning.
  2. Service. Onze obsessie.
  3. Specialisme. Onze specialiteit.
  4. Eigenzinnig. Een beetje anders.

Identiteit van de ondernemer

Artikel 2.

Wij zijn Coolblue N.V.

  1. Wij zijn ook:

    Autoradiostore.be, Audiorecordershop.be, Audiostreamershop.be, Babyfoonstore.be, BBQcenter.be, Beamercenter.be, Bestekstore.be, Bladblazershop.be, Blenderstore.be, Bloeddrukmeterstor.be, Blurayspelershop.be, Boormachinestore.be, Broodbakmachinestore.be, Broodroostercenter.be, Buitenverlichtingshop.be, Camerashop.be, Cameratasshop.be, Carkitcenter.be, Compressorcenter.be,Computerstore.be, Consoleshop.be, Contactgrillshop.be,Coolblue.be, Coolbluefanshop.be,Crosstrainershop.be, Diepvriezershop.be, DJcontrollerexpert.be, Droogkaststore.be, Epilatorshop.be, eReaderstore.be, Fietscomputerstore.be, Fietsendragercenter.be, Fietsslotstore.be, Fietsstoeltjecenter.be, Fietstascenter.be, Fietstrainerstore.be, Fietsverlichtingstore.be, Fonduesetstore.be, Freesmachineshop.be, Friteusecenter.be, Gamingheadsetshop.be, Gocartexpert.be, GourmetStelstore.be, GPSshop.be, Grasmaaierstore.be, GSMstore.be, Hardeschijfstore.be, Hardeschijfstore.be,Hardloopschoenen.be, Hardloopkledingcenter.be, Hartslagmetercenter.be, Headsetshop.be, Heggenschaarshop.be, Hogedrukreinigerexpert.be, Homecinemacenter.be, Hometrainershop.be, Hoofdtelefoonstore.be, IJsmachineshop.be, Inktcartridgesotre.be, IPcameracenter.be, Kabelstore.be, Kerstcadeaucenter.be, Keukenkraanstore.be, Keukenmesshop.be, Keukenrobotshop.be, Keyboardspecialist.be, Klokstore.be, Koelkaststore.be, Koffiecenter.be, Kookboekstore.be, Kranenexpert.be, Labelprintercenter.be, Laptopshop.be, Laptoptasshop.be, Loopfietscenter.be, Luchtbevochtigerstore.be, Massagekussenstore.be, Mediacentershop.be, Memoryshop.be, Mengpaneelstore.be, Microgolfovenstore.be, Miniketenshop.be, Mobielinternetshop.be, Monitorstore.be, Muurbeugelcenter.be, MP3shop.be, Naaimachinestore.be,NAScenter.be, Pannenstore.be, Papiervernietigerstore.be, PDAshop.be, Peperenzoutmolenshop.be, Powertoolshop.be, Prepaidstore.be, Printershop.be, Processorstore.be, Prullenbakstore.be,Radioshop.be, Receiverstore.be, Rekenmachinestore.be, Robotstofzuigerstore.be, Routercenter.be, Rugzakcenter.be, Sapcentrifugeshop.be,Scannercenter.be, Scheerapparaatshop.be, Schooltascenter.be,Schuurmachineshop.be, Seniorentelefoonstore.be, Shop.iCulture.be, Servicestore.be, Skibrilcenter.be, Skihelmexpert.be, Slaapzakstore.be,Slijpmachinestore.be, Smartphoneshop.be, Snijmachineshop.be, Soundbarshop.be,Speakerdockshop.be, Speelgoedshop.be, Sportbrilstore.be, Sporthorlogecenter.be, SSDcenter.be.be,Staafmixershop.be, Statiefshop.be, Stepexpert.be,Stijltangstore.be, Stofzuigerstore.be, Stoomreinigercenter.be, Strijkijzerstore.be, Studioverlichtingshop.be,Tabletcenter.be, Tandenborstelstore.be, Tekentabletstore.be, Telefoonshop.be, Telefoonhoesstore.be, Tennisracketstore.be, Tentcenter.be, Terrasverwarmingshop.be,Theepotstore.be, Thermokledingcenter.be,Tondeusestore.be, TVstore.be, Vaatwasserstore.be,Verrekijkercenter.be, Versterkerstore.be, Videocamerashop.be, Videokaartshop.be, Voetbalschoenencenter.be,Voicerecordershop.be, Vriezerstore.be,Walkietalkiestore.be, Wasdrogerstore.be, Wandelschoenencenter.be, Wasmachinestore.be, Wastafelkraanstore.be,Waterkokerstore.be, Weegschaalstore.be,Wekkercenter.be, Wijnglazenstore.be en Zaagmachineshop.be, Zaklampcenter.be, Zakmesshop.be.


  2. Je kunt ons zo bereiken:

    Bellen: 03 8082700
    Mailen: klantenservice@coolblue.be
    Langskomen: Boomsesteenweg 560
    2610 Antwerpen

    Bekijken: YouTube.com/Coolblue
    Tweeten: Twitter.com/Coolblue_be
    Vriend worden: Facebook.com/Coolblue

  3. We zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar:

    Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 23.59 uur
    Zaterdag van 9.00 uur tot 23.59 uur

  4. Kom je langs? Gezellig!
    Bekijk wel even onze openingstijden:

  5. En als je van lange nummers houdt:

    Dit is ons BTW-nummer: BE 0867 686 774

Toepasselijkheid

Artikel 3.
  1. Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor je doen en wat we van jou verwachten. Als je iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Anders is het niet zo toepasselijk.

  2. Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige. Maar zie ook lid 3.

  3. Wij doen niet zo moeilijk.

  4. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.

  5. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

  6. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via onze website.

  7. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.

Het aanbod

Artikel 4.

We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Beloofd.

De overeenkomst

Artikel 5.
  1. Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Daar werken onze zeventig IT developers iedere dag hard voor.

  2. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Jouw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Bancontact/Mister Cash, Paypal, Visa, MasterCard, Maestro, overschrijving, rembours, contant. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

  3. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze site. Het is natuurlijk wel handig als je de (digitale) bon goed bewaart.

Herroepingsrecht

Artikel 6.
  1. Heb je het product één keer uitgetest en ben je er niet blij mee? Dan mag je het binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 5 dagen terug.

  2. "Daarom" accepteren we ook als reden.

Verplichtingen tijdens bedenktijd

Artikel 7.

Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

Verzendkosten in geval herroeping

Artikel 8.

Die zijn er niet: verzending naar Coolblue is altijd gratis.

Verplichtingen van Coolblue bij herroeping

Artikel 9.

Zodra jij binnen 14 dagen bij ons aangeeft iets terug te willen sturen, doen wij dit:

  • We sturen na ontvangst van jouw aanvraag een bevestiging, en;
  • We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 5 dagen terug.

Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 10.

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  • Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof waarvan de verpakking is geopend.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
  • Artikelen zoals oordopjes, in-ear-headsets, stijl- en krultangen, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend. Deze kun je om hygiënische redenen niet ruilen.

De prijs

Artikel 11.
  1. Zie artikel 4.
  2. Er is geen verschil tussen de prijzen in onze winkels en op onze website.
  3. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw en alle wettelijke bijdragen.
  4. Normale verzending is altijd gratis.
  5. Kies je voor Coolblue VandaagNog®, dan komt er 17,95 euro verzendkosten bij.
  6. Kies je voor tijdvaklevering, dan komt er 9,95 euro verzendkosten bij.
  7. Kies je voor Coolblue Goeiemorgen, dan komt er 17,95 verzendkosten bij.

Conformiteit en Garantie

Artikel 12.
  1. Zie artikel 4.
  2. Je hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.

Levering en uitvoering

Artikel 13.
  1. Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
  2. Als je maandag t/m zaterdag voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Je ontvangt je bestelling op maandag, als je het op zondag voor 20.00 uur bestelt. Uitzonderingen op onze bezorging worden aangegeven bij het product of in het winkelmandje. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling binnen 5 dagen teruggestort.
  3. Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
  4. Als een product beschadigt of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.

Betalen

Artikel 14.
  1. Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde.
  2. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
  3. We aanvaarden alle betaalmiddelen die op onze website staan genoemd.

Overmacht

Artikel 15.
  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Intellectuele eigendom

Artikel 16.
  1. Onze website, logo¿s, teksten, foto¿s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.
  2. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto¿s namen, teksten, logo¿s kleurencombinatie, etc. niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Klachtenregeling

Artikel 17.
    1. Heb je een klacht? Vervelend.
    2. We doen er alles aan om je klacht te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een mooie procedure voor.
  1. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen.
  2. Uiterlijk binnen 2 dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.




Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 18.

Dit waren onze algemene voorwaarden. Lekker duidelijk, toch? Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website. We zorgen er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor jou.